Таксисти починають шукати іншу роботу

Упродовж березня в Україні спостерігалося різке зростання вартості бензину. Головними чинниками, що впливають на підвищення, є коливання світових цін на нафту та збільшення тарифів на її транспортування, – вважають експерти. Цінова ситуація на ринку нафтопродуктів усе ще лишається нестабільною. Стримувати зростання цін у межах установленого коридору дуже складно, – занепокоєні жовтоводські трейдери (від коментарів відмовилися, – від авт.). Зрозуміло, що подорожчання бензину матиме свій вплив на формування цін на продукти харчування, промислові товари та послуги. Особливо уразливими почувають себе фірми приватних перевізників.

Таксисти починають шукати іншу роботу

Якщо бензин в Україні дорожчатиме і надалі, обсяги перевезень пасажирів у таксі можуть знизитися до критичної межі. Таку думку висловив голова професійної спілки таксистів України Василь Попик в ефірі Першого ділового каналу. Ми поцікавились, як вплинуло зростання вартості бензину на жовтоводських таксистів.

Сергій Деркач, директор «Люкс таксі»:

— Фірми таксі так, як і інші фірми, діяльність яких пов’язана з вантажними або пасажирськими перевезеннями, в умовах подорожання пально-мастильних матеріалів, запчастин та подорожання життя почувають себе дуже погано. Діяльність цих фірм потроху перетворюється на виживання. Зашморг на шиї затягується повільно, але твердою рукою. Малі фірми не зможуть у таких умовах існувати. Це подорожання збільшить рівень безробіття та малозабезпеченості, адже приватні підприємці змушені закривати свій бізнес і залишатися без роботи, без коштів для існування.

— Чи планується підвищення вартості послуг таксі?

— Підвищення цін повинно було б відбутися, але у зв’язку з тим, що у нашому місті з подорожанням усіх атрибутів життя не підняли ані зарплат, ані пенсій, ми не маємо змоги підняти ціни на проїзд. Ми балансуємо на межі. Працюємо для людей і намагаємося стримувати ціни. Як довго ми витримаємо у таких умовах, не можемо напевно сказати. Наш уряд установив граничну межу вартості пально-мастильних матеріалів, але я був у Кривому Розі, Дніпропетровську та інших містах, то на деяких заправках були набагато вищі ціни.

— У нашому місті такого не спостерігали?

— Ні, поки що у нас дотримуються встановленого коридору. Не знаю, чи є в цьому заслуга місцевої влади, чи підприємці, котрі продають пальне, самі беруть до уваги фінансовий стан жителів міста і намагаються теж максимально не підвищувати ціни.

Володимир, таксист:

— Тарифи на проїзд наша фірма не підвищувала. Тільки за однієї причини: ми можемо втратити своїх клієнтів. Втім, працювати за такими цінами дуже важко. Якщо вартість бензину далі зростатиме, то, мабуть, все ж таки доведеться усім таксистам міста приймати спільне рішення про підвищення вартості послуг.

Валерій, таксист:

— Значно більше тепер витрачаємо коштів на пальне. Якщо підвищення відбуватиметься і надалі, певно, доведеться припиняти діяльність. Просто буде невигідно.

Андрій, таксист:

— У зв’язку із підвищенням цін на бензин усім стало гірше жити. Не тільки таксистам. Чому? Тому що подорожчали всі енергоносії, у зв’язку із подорожчанням бензину зросли ціни і на продукти харчування, їх доставку, що впливає на вартість. Я вважаю, що це тягне за собою ще гірші наслідки. Зарплати у людей не змінюються. Бензин дорожчає і, думаю, це не останнє підвищення цін. Ми чудово розуміємо, що на нашому ринку всі трейдери монополісти, тому зберігати рекомендовану урядом вартість навряд чи вдасться. Ми ж нині перебуваємо на межі виживання. Давайте порівняємо: один літр бензину коштує 9,50 грн., а мінімальний проїзд – 9,00 грн. тобто фактично наша послуга коштує дешевше за літр бензину. Таксисти починають шукати іншу роботу, тому що ця тепер дуже й дуже утратна.

Слід відзначити, що намагалися ми поспілкуватися і з водіями, які не мають відношення до фірм таксі. На жаль, ті, кого вдалося зустріти на заправці коментувати ситуацію відмовилися. Були висловлені такі думки, як, наприклад: «Нічого страшного не відбулося», «Той, хто заробляє, їздитиме і надалі».

11 березня під час засідання експертно-аналітичної групи з питань функціонування ринку нафти та нафтопродуктів були визначені межі цінового коридору на бензин та дизпаливо в Україні. Чи здійснюється моніторинг цін на автозаправках у Жовтих Водах, ми поцікавилися у начальника відділу економіки та споживчого ринку виконавчого комітету Жовтоводської міської ради Наталі Біленко:

— На виконання доручення голови Антимонопольного комітету України виконкомом міської ради проводиться щотижневий моніторинг роздрібної ціни на нафтопродукти по м.Жовті Води. За результатами моніторингу слід відмітити, що найбільше зростання вартості бензину по місту у 2011 році відбулося в період із 9 по 15 березня, коли ціна на бензин марок  А-76 та А-80 зросла майже на 8% і склала в середньому 9,0 грн., А-92 – на 5% і склала 9,25 грн., А- 95 – на 3,3% і склала 9,50 грн. Будемо сподіватися, що ситуація на ринку нафтопродуктів найближчим часом все-таки стабілізується.

Як зауважила Н.Біленко, згідно із Законом України «Про місцеве самоврядування в Україні» міська влада не має права впливати на ситуацію на ринку нафтопродуктів, оскільки це належить до компетенції державних органів влади. Саме тому щотижнево інформація направляється до Дніпропетровського обласного територіального відділення Антимонопольного комітету України для подальшого здійснення контролю за дотриманням законодавства про захист економічної конкуренції на державному рівні.

Людмила НОВОШЕВСЬКА, фото автора, ИА «Имеется мнение»

/2011/03/28/taxi-zheltye-vody/

Подпишитесь на наши социальные сети Telegram, Facebook, Instagram

Опубликовал(а)А. Баженова
Главный редактор сайта "Имеется Мнение".
Предыдущая запись
Мусорный ветер
Следующая запись
Добавить комментарий
Ваш электронный адрес не будет опубликован. Обязательные поля помечены *