Изменения в программу теплообеспечения города Желтые Воды

На сессию городского совета, которая проходила 25.03.2009 года, исполкомом городского совета был вынесен проект решения о внесении изменений в действующую программу теплообеспечения города. В результате обсуждения, депутаты признали этот проект недоработанным и отклонили его. Отдельным решением депутаты создали временную депутатскую комиссию, которой поручили разработать новый проект изменений в действующую программу теплообеспечения города. В состав комиссии вошли депутаты: Ядыкин С.В., Бильченко А.В., Ковалевский Л.И,  Затынацкий И.А., Безпятый А.А. и Плыс А.Л..

Временная комисия, на третьем заседании 7.04.2009 года, приняла проект программы теплообеспечения города, с которым вы можете ознакомиться ниже. За голосовали – Ядыкин С.В., Бильченко А.В., Ковалевский Л.И,  Затынацкий И.А.. Против – Безпятый А.А. и Плыс А.Л..

Этот проект  программы будет вынесен на рассмотрение сессии городского совета, которая состоится 10.04.2009 года. А в каком виде программа будет принята окончательно и как за неё проголосуют депутаты – далее следует…

П  Р  О  Г  Р  А  М  А

розвитку системи теплозабезпечення міста Жовті Води на період 2009-2013 років.

Загальні положення

1.1. Існуючий стан теплопостачання в місті Жовті Води.

Основним виробником та постачальником в місто теплової енергії на опалення житлових та нежитлових приміщень є КП «Жовтоводськтепломережа», яка виробляє теплову енергію за допомогою тепло – електро централі (ТЕЦ).

ТЕЦ була збудована в місті Жовті Води у 50-х роках двадцятого століття та приблизно 80 % потужностей витрачала на забезпечення підприємств міста теплом,  паром і електроенергією, а близько 20% потужностей на теплозабезпечення міста. Зараз практично всі підприємства міста не споживають продукцію ТЕЦ та перейшли на автономне опалення, яке значно дешевше та якісніше. Відстань від міста до ТЕЦ – близько трьох кілометрів, і на перекачку теплоносія витрачається величезна кількість енергії та несуться значні втрати. В зв’язку з цим весь тягар утримання комплексу ТЕЦ ліг на плечі населення та бюджетні організації. На сьогодні тарифи у місті на опалення та гаряче водопостачання для усіх категорії споживачів є одними з найвищих в Україні. Мешканці міста скаржаться на низьку якість опалення та високі тарифи на продукцію, яку виробляє ТЕЦ, що створює високу соціальну напругу в місті.

1.2. Склад та основні види продукції, яка виробляється КП «Жовтоводськтепломережа».

В складі КП «Жовтоводськтепломережа знаходяться:

—                             ТЕЦ, в т.ч. водогрійна котельня;

—                             зовнішні теплові мережі (в 2-х трубному рахуванні) загальною довжиною 84,1 км. Основні види виробляємої продукції:

—                             виробництво і розподілення теплової енергії;

—                             виробництво електричної енергії;

—                             виробництво гарячої хімочищеної води.

Система теплозабезпечення – відкрита. Схема теплових мереж двутрубна.

1.3. Економічний стан КП «Жовтоводськтепломережа»

На сьогодні КП «Жовтоводськтепломережа є збитковим підприємством через низький рівень проплат населення (близько 50%)  за спожиту продукцію та відкриту систему теплопостачання.

Найбільш збитковим для КП «Жовтоводськтепломережі» є гаряче водопостачання через відкриту систему теплопостачання. Збитки від вироблення гарячої води в опалювальному сезоні 2008-2009 сягали близько 0,7 млн. грн. на місяць.

Після стрімкого підвищення ціни на природній газ вироблення електричної енергії стало збиткове. По прогнозам фахівців в майбутньому зростання ціни на газ в Україні буде відбуватися значно швидше, ніж на електроенергію, що в подальшому буде робити вироблення електричної енергії на ТЕЦ, за допомогою спалювання природного газу, економічно невигідним.

1.4. Перелік та стан основного обладнання ТЕЦ та теплових мереж.

1.3.1.      Котли парові ЦКТІ-75-39Ф – 4 шт.

Котел ст № 4 підлягає списанню.

Котли введені в експлуатацію 1957-1958р.р.

1.3.2.      Котли водогрійні ПТВМ-100 – 5 шт.

Введені в експлуатацію:

—          ст.№ 5 – в 1972 році;

—          ст.№ 6 – в 1972 році;

—          ст.№ 7 – в 1980 році;

—          ст.№ 8 – в 1985 році;

—          ст.№ 9 – в 1985 році.

1.3.3.      Турбіна парова ПТ-12-35/10 – 2 шт.

Введені в експлуатацію в 1958-1959р.р.

1.3.4.      Турбіна парова ПТ-6-35/10 – 1 шт.

Введені в експлуатацію в 1974 році.

Стан діючих теплових мереж – незадовільний. Замортизованість основних фондів в межах 80-90%. На «тупикових» схемах теплопостачання спостерігається факт унеможливлення забезпечення надійного гарячого водопостачання та тепловодопостачання.  На більшості дільниць та житлових будинках теплові мережі потребують повної заміни. В більшості житлових будинків міста мережі та радіатори опалення мають характерні відкладення, які створюють гідравлічні перепони теплоносію, перешкоджають його нормальні тепловіддачі. Утеплення житлового фонду та приміщень міста не відповідає діючим в Україні стандартам енергозбереження. В зв’язку з постійними аваріями на теплових трасах міста КП «Жовтоводськтепломережа» вимушене проводити локальні ремонти, що призводить до порушення асфальтного покриття та газонів міста. Це завдає незручності мешканцям міста та приносить значні збитків як КП  «Жовтоводськтепломережа», так і бюджету міста.

1.5. Фактичне споживання міста теплової енергії.

Фактичне споживання міста теплової енергії на підставі даних КП «Жовтоводськтепломережа» по існуючих теплових навантаженнях споживачів складає:

Існуюче теплове навантаження по місту (факт 2008 року):

По групам споживачів:

— населення – 73,1 Гкал/год;

— бюджетні організації – 13,2 Гкал/год;

— інші споживачі – 4,8 Гкал/год;

Всього по місту Жовті Води – 91,2 Гкал/год, а з врахування теплових втрат – 109,4 Гкал/год.

Фактично споживачі теплової енергії не забезпечені достатньою кількістю теплової енергії в зв’язку з значними відкладеннями в будинкових системах теплопостачання, які перешкоджають нормальній тепловіддачі. Про це свідчить ненормативна різниця між вхідною та вихідною температурами теплоносія.

1.5. Характеристика теплового району.

Житловий фонд міста складає 986,076 тис. кв. м. Багатоповерхова забудова зосереджена в нових районах міста, житловий фонд яких складає приблизно 70% всього житлового фонду міста. В місті розташовано 12 шкіл, 12 дитячих дошкільних закладів, 1 дитячий будинок, з яких 8 мають самостійне автономне опалення та гаряче водопостачання.

Природнокліматичні умови м. Жовті Води відносяться до Ш кліматичного району, характеризуються наступними даними:

—          розрахункова температура зовнішнього повітря для проектування опалення-23ºС

—          середня температура зовнішнього повітря за опалювальний період

-1ºС
—          тривалість опалювального періоду175 діб

1.6. Можливі варіанти теплозабезпечення міста.

У найближчій перспективі програмою розглядаються чотири варіанти опалення міста, які є найбільш поширеними в Україні та світі. Це централізоване опалення за допомогою ТЕЦ,  централізоване опалення за допомогою квартальних котелень, індивідуальне газове опалення та індивідуальне електричне опалення.

Порівняльна таблиця недоліків централізованого та  автономного опалень.

Критерії

Централізоване

опалення

Газове

Електричне

за допомогою ТЕЦ

квартальними котельнями

індивідуальне

опалення

Фактична ціна  опалення для населення грн./м2 у 2008-2009 роках, приблизно.

8

5-6

1,5

2

Можливі джерела фінансування

За рахунок бюджетів різних рівнів та коштів КП «Жовтоводськтепломережа»

За рахунок мешканців, бюджетів різних рівнів, власників мереж

Капітальні вкладення

постійно

одноразово

одноразово

Якість опалення

без промивки систем низька

Індивідуальна

Можливість індивідуального регулювання температури теплоносія та заощадження на енергоресурсах

відсутня

швидко та індивідуально

Зацікавленість енергозбереження споживачами

низька

висока

Можливість нецільового  використання та розкрадання коштів

вірогідна

відсутня

Можливість вирішення проблеми неплатежів

відсутня

вирішується

Викиди забруднюючих речовин

за межами міста

в межах міста

в межах міста

відсутні

Вірогідність  залишення споживачів без опалення та електроенергії  в опалювальний сезон

висока

можлива при умові неплатежів

низька

Порушення асфальтного покриття при ремонтах

постійне

можливе

відсутнє

Необхідність промивання систем теплопостачання

постійна

відсутня

Витрати на ремонт зовнішніх теплотрас

постійні

відсутні

Витрати на теплоносій, поповнення систем.

постійні

можливі

одноразові

Втрати теплової енергії при перекачуванні теплоносія

великі

низькі

відсутні

Ризик надзвичайних ситуацій через догрів квартир газовими плитами

високий

низький

Додаткові витрати мешканців на догрів житла

постійні

можливі

відсутні

Окупність вкладень

неокупні

тривалі

1-2 роки

Мета, завдання та очікуванні результати виконання програми.

Метою програми є забезпечення населення міста, бюджетних установ та суб’єктів господарювання міста доступним, надійним та якісним опаленням.  Виконання програми повинно забезпечити надійне, якісне та більш дешеве теплопостачання для всіх категорій споживачів міста.

Основними завданнями програми є:

—                Забезпечення нормального теплового режиму в житлових, виробничих та службових приміщеннях міста.

—                Створення надійного функціонування  системи опалення міста.

—                Створення умов для суттєвої економії енергоресурсів, направлених на теплозабезпечення міста.

—                Зменшення збитковості КП «Жовтоводськтепломережа».

Основні заходи реформування системи теплозабезпечення.

Основними заходами є:

—                Відмова від централізованого гарячого водопостачання та вироблення електричної енергії.

—                Збереження централізованого опалення до опалювального сезону 2012-2013 років включно.

—                Повний перехід  міста на автономне  або індивідуальне опалення за п’ять років.

—                Модернізація за п’ять років міських та внутрішньобудинкових системи газо-електро постачання для забезпечення міста достатньою кількістю енергоносіїв.

—                Сприяння жителям міста у встановленні автономного або індивідуального опалення.

—                Відключення від систем централізованого опалення міста індивідуальних споживачів у разі розірванні договору про надання послуг на централізоване опалення.

—                Ведення рекламної кампанії у засобах масової інформації України з метою залучення в місто проектно-монтажних організацій для встановлення автономного опалення.

Організаційне та фінансове забезпечення виконання програми

Для підготовки та забезпечення наступних опалювальних сезонів:

—                     адміністрації КП «Жовтоводсьтепломережа»  заходи по підготовці міста до наступних опалювальних сезонів узгоджувати з  Жовтоводською міською радою та виконавчим комітетом  Жовтоводської міської ради .

—                     адміністрації КП «Жовтоводсьтепломережа» та виконавчому комітету Жовтоводської міської ради продовжити пошук альтернативних та більш дешевих видів палива з послідуючим затвердженням його провадження в «Програму системи теплозабезпечення м. Жовті Води на 2009-2013 роки».

—                     на підставі даної програми звернутися до відповідних органів для фінансування підготовки та забезпечення опалювального сезону 2009-2010 років з бюджетів різних рівнів.

Для підготовки та забезпечення опалювального сезону 2009-2010 провести наступні організаційно – фінансові заходи:

з/п

Назва заходу

Термін впровадження (рік)

Орієнтовна вартість (тис.грн.)

Джерела фінансування

1.

Капітальний ремонт котла ПТВМ-100 №8.

2009

2900,00

ДБ, ОБ, кошти підприємства

2.

Випробування та поточний ремонт теплових мереж

2009

800,00

ДБ, ОБ, кошти підприємства

3.

Хімводоприготування

2009

400,00

ДБ, ОБ, кошти підприємства

Фінансове забезпечення переведення міста на автономне опалення:

Фінансування переведення міста на автономне опалення повинно проводитися з наступних джерел:

—          Кошти мешканців на встановлення індивідуальних систем опалення в житлових приміщеннях.

—          Кошти мешканців та бюджетів різних рівнів на модернізацію внутрішньобудинкових електричних та газових мереж міста.

—          Кошти власників електричних та газових мереж міста на модернізацію зовнішніх енергетичних систем.

—          Кошти бюджетів різних рівнів на фінансування програми теплозабезпечення.

—          Кошти інвесторів, та бюджетів різних рівнів на фінансування встановлення автономного опалення в приміщеннях бюджетних підприємств,  установ та організацій міста.

Організаційні заходи переведення міста на автономне опалення:

—                     Виконавчому комітету Жовтоводської міської ради виступити замовником техніко-економічних розрахунків (ТЕР) модернізації мереж електро-газопостачання по мікрорайонам міста, в якому керуючись економічною доцільністю буде визначена пріоритетність встановлення електричних чи газових автономних та індивідуальних систем опалення.

—                     ВЖРЕО розробити кошторис та проводити індивідуальне відключення квартир міста від централізованого опалення у разі розірвання договору на централізованне теплопостачання між споживачем та  КП «Жовтоводськтепломережа».

—                     Виконавчому комітету Жовтоводської міської ради виступити замовником типових проектів встановлення в квартирах газового та електричного автономного опалення та подальшою прив’язкою цих проектів до квартир міста проектними організаціями.

—                     На підставі цієї програми та висновків  ТЕР звернутись до вищих керівників ЗАТ «ПЕЕМ ЦЕК» та ВАТ «Дніпропетровськгаз»  з пропозицією проведення модернізації та реконструкції ними власних мереж та об’єктів електро – газопостачання у термін п’ять років, з ціллю забезпечення населення міста достатньою кількістю енергоресурсів для опалення та власних потреб.

—                     На підставі даної програми та висновків  ТЕР звернутись до вищих керівників України з проханням сприяння проведенню модернізації та реконструкції мереж та об’єктів електро – газопостачання у термін п’ять років, а також фінансування цієї програми, з метою забезпечення населення міста достатньою кількістю енергоресурсів для опалення та власних потреб.

—                     На підставі даної програми та висновків  ТЕР звернутися з бюджетними запитами до відповідних органів для фінансування даної програми з бюджетів різних рівнів.

Олексій Більченко,

депутат жовтоводської міської ради

/2009/04/07/programma-teploobespecheniya/

Подпишитесь на наши социальные сети Telegram, Facebook, Instagram

Опубликовал(а)А. Баженова
Главный редактор сайта "Имеется Мнение".
Предыдущая запись
Прививки: «за» или «против»?
Следующая запись
ИП «Стратегия» встречает выпускников. Фотоотчет.
Добавить комментарий
Ваш электронный адрес не будет опубликован. Обязательные поля помечены *