Про порядок реалізації права на отримання інформації
13.01.2011 року вступив в силу Закон України «Про доступ до публічної інформації». Про вимоги до запитів розповідає виконуюча обов’язки начальника управління Пенсійного фонду України в м.Жовті Води Валентина КУЦА.
Закон передбачає, що громадянин має право звернутися до розпорядника інформації із запитом на інформацію незалежно від того, стосується ця інформація його особисто чи ні, без пояснення причини подання запиту. Запит може бути індивідуальним або колективним і може подаватися в усній, письмовій чи іншій формі (поштою, факсом, телефоном, електронною поштою) на вибір запитувача. Письмовий запит подається в довільній формі.
Законом встановлюються певні вимоги до запитів, а саме передбачається, що запит має містити:
— ім’я (найменування) запитувача, поштову адресу або адресу електронної пошти, а також номер засобу зв’язку, якщо такий є;
— загальний опис інформації або вид, назву, реквізити чи зміст документа, щодо якого зроблено запит, якщо запитувачу це відомо;
— підпис і дату – при поданні запиту в письмовій формі.
Для спрощення процедури оформлення письмових запитів особа може подавати запит шляхом заповнення відповідних форм запитів на інформацію, які можна отримати в розпорядника інформації та на його офіційному веб-сайті.
Якщо з поважних причин (інвалідність, обмежені фізичні можливості) особа не може подати письмовий запит, його має оформити відповідальна особа, обов’язково зазначивши в запиті своє ім’я, контактний телефон, та надати копію запиту особі, яка його подала.
Також звертаємо увагу, що спеціалісти управління ПФУ в м.Жовтих Водах в своїй роботі крім Указу Президента України від 05.05.2011 № 547 «Питання забезпечення органами виконавчої влади доступу до публічної інформації» керуються і Законом України «Про звернення громадян», який чинний на даний час і визначає порядок подання звернень до органів державної влади, місцевого самоврядування, об’єднань громадян, підприємств, установ, організацій незалежно від форм власності, засобів інформації, посадових осіб відповідно до їх функціональних обов’язків.
Тому звернення, які надходять до управління, повинні бути оформлені належним чином відповідно до ст.5 вищезазначеного Закону.